gucharmap 3.3.90 - en to zh_TW translation catalogue (393 entries)

en: <Low Surrogate>
zh_TW: <低半代理區>

en: <Non Private Use High Surrogate>
zh_TW: <非專用高半代理區>

en: <Plane 15 Private Use>
zh_TW: <第 15 平面專用區>

en: <Plane 16 Private Use>
zh_TW: <第 16 平面專用區>

en: <Private Use High Surrogate>
zh_TW: <專用高半代理區>

en: <Private Use>
zh_TW: <私人專用區>

en: <not assigned>
zh_TW: <未分配>

en: Aegean Numbers
zh_TW: 愛琴海數字

en: Alchemical Symbols
zh_TW: 煉金術符號

en: Alias names:
zh_TW: 別名：

en: All
zh_TW: 全部

en: Alphabetic Presentation Forms
zh_TW: 字母表現形式

en: Also you should have received a copy of the Unicode Copyright along with Gucharmap; you can always find it at Unicode's website: http://www.unicode.org/copyright.html
zh_TW: 同樣您應隨 Gucharmap 收到萬國碼著作權的副本；您也可以在萬國碼的網站：http://www.unicode.org/copyright.html，找到相同的副本

en: Anatolian Hieroglyphs
zh_TW: 安那托利亞的表意字元

en: Ancient Greek Musical Notation
zh_TW: 古希臘音樂譜記號

en: Ancient Greek Numbers
zh_TW: 古希臘數字

en: Ancient Symbols
zh_TW: 古代符號

en: Annotations and Cross References
zh_TW: 評注與參照

en: Approximate equivalents:
zh_TW: 近似等價字元：

en: Arabic
zh_TW: 阿拉伯文

en: Arabic Extended-A
zh_TW: 阿拉伯擴充-A

en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
zh_TW: 阿拉伯數學符號

en: Arabic Presentation Forms-A
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-A

en: Arabic Presentation Forms-B
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-B

en: Arabic Supplement
zh_TW: 阿拉伯文補充

en: Armenian
zh_TW: 亞美尼亞文

en: Arrows
zh_TW: 箭號

en: Avestan
zh_TW: 阿維斯陀文

en: Balinese
zh_TW: 峇里文

en: Bamum
zh_TW: 巴姆文

en: Bamum Supplement
zh_TW: 巴姆文補充

en: Based on the Unicode Character Database 8.0.0
zh_TW: 基於萬國碼字元資料庫 8.0.0 版

en: Basic Latin
zh_TW: 基本拉丁文

en: Bassa Vah
zh_TW: 巴薩文

en: Batak
zh_TW: 巴塔克文

en: Bengali
zh_TW: 孟加拉文

en: Block Elements
zh_TW: 區塊元件

en: Bopomofo
zh_TW: 注音符號

en: Bopomofo Extended
zh_TW: 注音符號擴充

en: Box Drawing
zh_TW: 製表符號

en: Brahmi
zh_TW: 婆羅米文

en: Braille
zh_TW: 點字

en: Braille Patterns
zh_TW: 布拉耶點字型樣

en: Buginese
zh_TW: 布吉文

en: Buhid
zh_TW: 布希德文

en: By _Script
zh_TW: 根據文字(_S)

en: By _Unicode Block
zh_TW: 根據萬國碼區段(_U)

en: Byzantine Musical Symbols
zh_TW: 東正教音樂符號

en: CJK Compatibility
zh_TW: 中日韓相容字元

en: CJK Compatibility Forms
zh_TW: 中日韓相容形式

en: CJK Compatibility Ideographs
zh_TW: 中日韓相容表意文字

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_TW: 中日韓相容表意文字補充

en: CJK Ideograph Information
zh_TW: 中日韓表意文字資訊

en: CJK Radicals Supplement
zh_TW: 中日韓部首補充

en: CJK Strokes
zh_TW: 中日韓筆畫部件

en: CJK Symbols and Punctuation
zh_TW: 中日韓符號及標點

en: CJK Unified Ideographs
zh_TW: 中日韓認同的表意文字

en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_TW: 中日韓認同的表意文字擴充 A

en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_TW: 中日韓認同的表意文字擴充 B

en: CJK Unified Ideographs Extension C
zh_TW: 中日韓認同的表意文字擴充 C

en: CJK Unified Ideographs Extension D
zh_TW: 中日韓認同的表意文字擴充 D

en: CJK Unified Ideographs Extension E
zh_TW: 中日韓認同的表意文字擴充 E

en: Canadian Aboriginal
zh_TW: 加拿大原住民音節

en: Canonical decomposition:
zh_TW: 規範化字元分解方式：

en: Cantonese Pronunciation:
zh_TW: 粵語韻彙：

en: Carian
zh_TW: 卡里亞文

en: Caucasian Albanian
zh_TW: 高加索阿爾巴尼亞文

en: Chakma
zh_TW: 查克馬文

en: Cham
zh_TW: 占文

en: Characte_r Table
zh_TW: 字元表(_R)

en: Character Map
zh_TW: 字元對應表

en: Character Table
zh_TW: 字元表

en: Character _Details
zh_TW: 字元詳細資料(_D)

en: Character found.
zh_TW: 找到字元。

en: Character map font description
zh_TW: 字元對應表字型描述

en: Character map grouping method
zh_TW: 字元對應表群組方式

en: Cherokee
zh_TW: 北美查拉幾族文

en: Cherokee Supplement
zh_TW: 卻洛奇文的補充

en: Combining Diacritical Marks
zh_TW: 組合附加記號

en: Combining Diacritical Marks Extended
zh_TW: 組合附加記號擴充

en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_TW: 組合附加記號補充

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_TW: 符號用組合附加記號

en: Combining Half Marks
zh_TW: 組合半形記號

en: Common
zh_TW: 一般字元

en: Common Indic Number Forms
zh_TW: 常用印度表數形式

en: Control Pictures
zh_TW: 控制圖像

en: Coptic
zh_TW: 科普特文

en: Coptic Epact Numbers
zh_TW: 科普特仿借數字

en: Copy to the clipboard.
zh_TW: 複製至剪貼簿。

en: Counting Rod Numerals
zh_TW: 籌算數字

en: Cuneiform
zh_TW: 楔形文字

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_TW: 楔形文數字及標點符號

en: Currency Symbols
zh_TW: 錢幣符號

en: Cypriot
zh_TW: 賽普勒斯音節

en: Cypriot Syllabary
zh_TW: 賽普勒斯音節

en: Cyrillic
zh_TW: 西里爾字母

en: Cyrillic Extended-A
zh_TW: 西里爾字母擴充-A

en: Cyrillic Extended-B
zh_TW: 西里爾字母擴充-B

en: Cyrillic Supplement
zh_TW: 西里爾字母補充

en: Definition in English:
zh_TW: 字義（英文）：

en: Deseret
zh_TW: 德瑟雷特字母

en: Devanagari
zh_TW: 古梵文

en: Devanagari Extended
zh_TW: 天城文擴充

en: Dingbats
zh_TW: 什錦符號

en: Domino Tiles
zh_TW: 骨牌

en: Duployan
zh_TW: 杜普盧耶速記符號

en: Early Dynastic Cuneiform
zh_TW: 早期王朝楔形文字

en: Egyptian Hieroglyphs
zh_TW: 古埃及象形文

en: Elbasan
zh_TW: 艾巴申

en: Emoticons
zh_TW: 表情符號

en: Enclosed Alphanumeric Supplement
zh_TW: 括號字母補充

en: Enclosed Alphanumerics
zh_TW: 帶括號文數字

en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_TW: 中日韓帶括號字母和月份

en: Enclosed Ideographic Supplement
zh_TW: 括號表意文字補充

en: Equivalents:
zh_TW: 等價字元：

en: Ethiopic
zh_TW: 衣索匹亞文

en: Ethiopic Extended
zh_TW: 衣索匹亞文擴充

en: Ethiopic Extended-A
zh_TW: 衣索匹亞文擴充-A

en: Ethiopic Supplement
zh_TW: 衣索匹亞文補充

en: FONT
zh_TW: 字型

en: Find
zh_TW: 尋找

en: Find _Next
zh_TW: 找下一個(_N)

en: Find _Previous
zh_TW: 找上一個(_P)

en: Font
zh_TW: 字型

en: Font Family
zh_TW: 字族

en: Font Size
zh_TW: 字型大小

en: Font to start with; ex: 'Serif 27'
zh_TW: 開始時使用的字型；例如「Serif 27」

en: GNOME Character Map
zh_TW: GNOME 字元對應表

en: GNOME Character Map is a Unicode character map program, part of GNOME desktop. This program allows characters to be displayed by unicode block or script type. It includes brief descriptions of related characters and occasionally meanings of the character in question.
zh_TW: GNOME《字元對應表》是萬國碼字元對應表程式，也是 GNOME 桌面的一部分。這個程式能以萬國碼字碼或書寫形式來顯示字元。它包含字元的相關簡短描述與少數字元意義的問題。

en: General Character Properties
zh_TW: 一般字元特性

en: General Punctuation
zh_TW: 一般標點符號

en: Geometric Shapes
zh_TW: 幾何形狀

en: Geometric Shapes Extended
zh_TW: 幾何形狀擴充

en: Georgian
zh_TW: 喬治亞文

en: Georgian Supplement
zh_TW: 喬治亞文補充

en: Glagolitic
zh_TW: 格拉戈爾字母

en: Gothic
zh_TW: 哥德文

en: Greek
zh_TW: 希臘文

en: Greek Extended
zh_TW: 希臘文擴充

en: Greek and Coptic
zh_TW: 希臘文和哥普特文

en: Gucharmap and the Unicode data files are distributed in the hope that they will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU General Public License and Unicode Copyright for more details.
zh_TW: Gucharmap 及萬國碼資料檔係基於使用目的而加以散布，然而不負任何擔保責任；亦無對適售性或特定目的適用性所為的默示性擔保。詳情請參照 GNU 通用公共授權及萬國碼著作權。

en: Gucharmap can also be used to input or enter characters (by copy and paste). The search functionality allows the use of several search methods, including by unicode name or code point of the character.
zh_TW: Gucharmap 也可以用來輸入字元 (利用複製與貼上)。搜尋功能允許使用多稱搜尋方式，包含依萬國碼名稱或字元的編碼點。

en: Gucharmap is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 3 of the License, or (at your option) any later version.
zh_TW: Gucharmap 為自由軟體；您可依據自由軟體基金會所發表的 GNU 通用公共授權條款規定，就本程式再為散布與／或修改；無論您依據的是本授權的第三版或（您自行選擇的）任一日後發行的版本。

en: Gujarati
zh_TW: 古吉拉特文

en: Gurmukhi
zh_TW: 錫克教文

en: Halfwidth and Fullwidth Forms
zh_TW: 半形及全形

en: Han
zh_TW: 漢字

en: Hangul
zh_TW: 韓文

en: Hangul Compatibility Jamo
zh_TW: 韓文相容拼音符號

en: Hangul Jamo
zh_TW: 韓文拼音符號

en: Hangul Jamo Extended-A
zh_TW: 諺文字母擴充-A

en: Hangul Jamo Extended-B
zh_TW: 諺文字母擴充-B

en: Hangul Syllables
zh_TW: 韓文音節

en: Hanunoo
zh_TW: 菲律賓-漢奴勞族文

en: Hebrew
zh_TW: 希伯來文

en: High Private Use Surrogates
zh_TW: 專用高半代理區

en: High Surrogates
zh_TW: 高半代理區

en: Hiragana
zh_TW: 平假名

en: IPA Extensions
zh_TW: 國際音標擴充

en: Ideographic Description Characters
zh_TW: 表意敘述文字

en: Imperial Aramaic
zh_TW: 皇室阿拉姆文

en: In Unicode since:
zh_TW: 萬國碼分類：

en: Information
zh_TW: 資訊

en: Inherited
zh_TW: 繼承

en: Inscriptional Pahlavi
zh_TW: 巴拉維文碑銘體

en: Inscriptional Parthian
zh_TW: 帕提亞文碑銘體

en: Insert special characters into documents
zh_TW: 在文件中插入特殊字元

en: Japanese Kun Pronunciation:
zh_TW: 日語訓讀：

en: Japanese On Pronunciation:
zh_TW: 日語音讀：

en: Javanese
zh_TW: 爪哇文

en: Kaithi
zh_TW: 凱提字母

en: Kana Supplement
zh_TW: 假名補充

en: Kanbun
zh_TW: 漢文

en: Kangxi Radicals
zh_TW: 康熙部首

en: Kannada
zh_TW: 坎納達文

en: Katakana
zh_TW: 片假名

en: Katakana Phonetic Extensions
zh_TW: 片假名音標擴充

en: Kayah Li
zh_TW: 克耶文

en: Kharoshthi
zh_TW: 佉盧字母

en: Khmer
zh_TW: 高棉文

en: Khmer Symbols
zh_TW: 高棉文符號

en: Khojki
zh_TW: 和卓文

en: Khudawadi
zh_TW: 胡達巴德文

en: Korean Pronunciation:
zh_TW: 韓語發音：

en: Lao
zh_TW: 寮文

en: Last selected character
zh_TW: 上次選擇的字元

en: Latin
zh_TW: 拉丁文

en: Latin Extended Additional
zh_TW: 拉丁文擴充附加

en: Latin Extended-A
zh_TW: 拉丁文擴充-A

en: Latin Extended-B
zh_TW: 拉丁文擴充-B

en: Latin Extended-C
zh_TW: 拉丁文擴充-C

en: Latin Extended-D
zh_TW: 拉丁文擴充-D

en: Latin Extended-E
zh_TW: 拉丁文擴充-E

en: Latin-1 Supplement
zh_TW: 拉丁文 1 補充

en: Lepcha
zh_TW: 雷布查文

en: Letter, Lowercase
zh_TW: 字母，小寫

en: Letter, Modifier
zh_TW: 字母，修飾字

en: Letter, Other
zh_TW: 字母，其它

en: Letter, Titlecase
zh_TW: 字母，標題樣式

en: Letter, Uppercase
zh_TW: 字母，大寫

en: Letterlike Symbols
zh_TW: 似字母符號

en: Limbu
zh_TW: 印度-林布文

en: Linear A
zh_TW: 線形文字 A

en: Linear B
zh_TW: 線形文字乙

en: Linear B Ideograms
zh_TW: 線形文字乙表意文字

en: Linear B Syllabary
zh_TW: 線形文字乙音節

en: Lisu
zh_TW: 傈僳文

en: Low Surrogates
zh_TW: 低半代理區

en: Lycian
zh_TW: 利西亞文

en: Lydian
zh_TW: 里底亞文

en: Mahajani
zh_TW: 馬哈扎尼文

en: Mahjong Tiles
zh_TW: 麻將牌

en: Malayalam
zh_TW: 馬拉雅拉姆文

en: Mandaic
zh_TW: 曼達文

en: Mandarin Pronunciation:
zh_TW: 國語發音：

en: Manichaean
zh_TW: 摩尼字母

en: Mark, Enclosing
zh_TW: 符號，圈起

en: Mark, Non-Spacing
zh_TW: 標記，不佔空間

en: Mark, Spacing Combining
zh_TW: 符號，含空格

en: Match _whole word
zh_TW: 符合整個字詞(_W)

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_TW: 英數數學符號

en: Mathematical Operators
zh_TW: 數學運算符號

en: Meetei Mayek
zh_TW: 曼尼普爾文

en: Meetei Mayek Extensions
zh_TW: 曼尼普爾文擴充

en: Meroitic Cursive
zh_TW: 麥羅埃文通俗體

en: Meroitic Hieroglyphs
zh_TW: 麥羅埃文碑銘體

en: Miao
zh_TW: 苗族文

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_TW: 多種的數學記號-A

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_TW: 多種的數學記號-B

en: Miscellaneous Symbols
zh_TW: 其他符號

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_TW: 多種的符號及箭號

en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
zh_TW: 多種的符號及象形文字

en: Miscellaneous Technical
zh_TW: 其他技術符號

en: Modi
zh_TW: 摩地文

en: Modifier Tone Letters
zh_TW: 聲調符號

en: Mongolian
zh_TW: 蒙古文

en: Mro
zh_TW: 繆文

en: Musical Symbols
zh_TW: 音符

en: Myanmar
zh_TW: 緬甸文

en: Myanmar Extended-A
zh_TW: 緬甸文擴充-A

en: Myanmar Extended-B
zh_TW: 緬甸文擴充-B

en: Nabataean
zh_TW: 納巴泰字母

en: New Tai Lue
zh_TW: 新傣仂文

en: Next Block
zh_TW: 下一個區段

en: Next Script
zh_TW: 下一種文字

en: Not found.
zh_TW: 找不到。

en: Notes:
zh_TW: 備註：

en: Number Forms
zh_TW: 數字形式

en: Number, Decimal Digit
zh_TW: 數字，數字

en: Number, Letter
zh_TW: 數字，字母

en: Number, Other
zh_TW: 數字，其它

en: Ogham
zh_TW: 古英國愛爾蘭-歐甘文

en: Ol Chiki
zh_TW: 桑塔利文

en: Old Hungarian
zh_TW: 古匈牙利語

en: Old Italic
zh_TW: 古義大利文

en: Old North Arabian
zh_TW: 古北阿拉伯文

en: Old Permic
zh_TW: 古彼爾姆文

en: Old Persian
zh_TW: 古波斯文

en: Old South Arabian
zh_TW: 古南阿拉伯文

en: Old Turkic
zh_TW: 古突厥文

en: Optical Character Recognition
zh_TW: 光學字元識別

en: Oriya
zh_TW: 奧里亞文

en: Ornamental Dingbats
zh_TW: 裝飾性什錦符號

en: Osmanya
zh_TW: 奥斯曼亞字母

en: Other, Control
zh_TW: 其它，控制字元

en: Other, Format
zh_TW: 其它，格式

en: Other, Not Assigned
zh_TW: 其它，未分配

en: Other, Private Use
zh_TW: 其它，專用

en: Other, Surrogate
zh_TW: 其它，代理區

en: Page _Setup
zh_TW: 頁面設定(_S)

en: Palmyrene
zh_TW: 帕爾米拉字母

en: Phags Pa
zh_TW: 八思巴文

en: Phags-pa
zh_TW: 八思巴字母

en: Phaistos Disc
zh_TW: 費斯托斯圓盤

en: Phoenician
zh_TW: 腓尼基字母

en: Phonetic Extensions
zh_TW: 音標擴充

en: Phonetic Extensions Supplement
zh_TW: 音標擴充補充

en: Playing Cards
zh_TW: 紙牌

en: Previous Block
zh_TW: 上一個區段

en: Previous Script
zh_TW: 上一種文字

en: Private Use Area
zh_TW: 專用區

en: Psalter Pahlavi
zh_TW: 巴拉維文詩篇體

en: Punctuation, Close
zh_TW: 標點符號，關閉

en: Punctuation, Connector
zh_TW: 標點符號，連接符

en: Punctuation, Dash
zh_TW: 標點符號，破折號

en: Punctuation, Final Quote
zh_TW: 標點符號，關引號

en: Punctuation, Initial Quote
zh_TW: 標點符號，開引號

en: Punctuation, Open
zh_TW: 標點符號，開啟

en: Punctuation, Other
zh_TW: 標點符號，其它

en: Rejang
zh_TW: 勒姜文

en: Rumi Numeral Symbols
zh_TW: 魯米數學記號

en: Runic
zh_TW: 古北歐文

en: Samaritan
zh_TW: 撒瑪麗亞文

en: Saurashtra
zh_TW: 索拉什特拉文

en: Script
zh_TW: 文字

en: Search in character _details
zh_TW: 在字元詳細資料中搜尋(_D)

en: See also:
zh_TW: 參考：

en: Separator, Line
zh_TW: 分隔符號，線段

en: Separator, Paragraph
zh_TW: 分隔符號，段落

en: Separator, Space
zh_TW: 分隔符號，空格

en: Sharada
zh_TW: 夏拉達文

en: Shavian
zh_TW: 蕭伯納字母

en: Sho_w only glyphs from this font
zh_TW: 只顯示這個字型的圖案(_W)

en: Shorthand Format Controls
zh_TW: 速記符號格式控制

en: Siddham
zh_TW: 悉曇字母

en: Sinhala
zh_TW: 僧伽羅文

en: Sinhala Archaic Numbers
zh_TW: 僧伽羅古數字

en: Small Form Variants
zh_TW: 小寫變體

en: Snap _Columns to Power of Two
zh_TW: 強制每欄字數為 2 的次方(_C)

en: Snap number of columns to a power of two
zh_TW: 強制每欄字數為 2 的倍數

en: Sora Sompeng
zh_TW: 索拉文

en: Spacing Modifier Letters
zh_TW: 間隔修飾字母

en: Specials
zh_TW: 特殊符號

en: Sundanese
zh_TW: 巽他文

en: Sundanese Supplement
zh_TW: 選他補充

en: Superscripts and Subscripts
zh_TW: 上下標

en: Supplemental Arrows-A
zh_TW: 補充箭號-A

en: Supplemental Arrows-B
zh_TW: 補充箭號-B

en: Supplemental Arrows-C
zh_TW: 補充箭號-C

en: Supplemental Mathematical Operators
zh_TW: 補充的數學運算符號

en: Supplemental Punctuation
zh_TW: 補充標點

en: Supplemental Symbols and Pictographs
zh_TW: 補充的符號及象形文字

en: Supplementary Private Use Area-A
zh_TW: 額外私人專用區 A

en: Supplementary Private Use Area-B
zh_TW: 額外私人專用區 B

en: Syloti Nagri
zh_TW: 錫爾赫特文

en: Symbol, Currency
zh_TW: 符號，貨幣

en: Symbol, Math
zh_TW: 符號，數學

en: Symbol, Modifier
zh_TW: 符號，修飾符

en: Symbol, Other
zh_TW: 符號，其它

en: Syriac
zh_TW: 敘利亞文

en: Tagalog
zh_TW: 菲律賓-塔加拉族文

en: Tagbanwa
zh_TW: 南島文

en: Tags
zh_TW: 標籤

en: Tai Le
zh_TW: 傣仂文

en: Tai Tham
zh_TW: 老傣仂文

en: Tai Viet
zh_TW: 越南傣文

en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_TW: 太玄經八十一家

en: Takri
zh_TW: 塔克里文

en: Tamil
zh_TW: 坦米爾文

en: Tang Pronunciation:
zh_TW: 唐音：

en: Telugu
zh_TW: 泰盧固文

en: Thaana
zh_TW: 塔安那文

en: Thai
zh_TW: 泰文

en: The font to use for the character map. If set to 'nothing' then the default is the system font with the size doubled. Otherwise it should be a font description string like 'Sans 24'.
zh_TW: 用於字元對應表的字型。如果設為「nothing」則會使用雙倍大小的系統字型。否則會使用字型描述字串如「Sans 24」者。

en: The number of columns in the character map grid is determined by the width of the window. If this setting is 'true' then the value will be forced to the nearest power of two.
zh_TW: 字元對應表格子的欄位數目是依視窗的寬度決定的。如果這個設定值為「true」，則此數值會強制為最接近的二的倍數。

en: This is how the characters in the character map are grouped. The characters can either be grouped by 'script' or 'block'.
zh_TW: 這是字元在字元對應表中群組的方式。字元可以用「script」或「block」的方式群組。

en: This is the last character that was selected in the character map (and will be selected again when the character map is next started).
    
    By default, it is the first letter of the alphabet in the current locale.
zh_TW: 這是在字元對應表中最後選擇的字元 (同時也是字元對應表下次啟動時會再次選擇的字元)。
    
    預設值中，它會是在目前地區設定中第一個字母的字。

en: Tibetan
zh_TW: 藏文

en: Tifinagh
zh_TW: 提非納格字母

en: Tirhuta
zh_TW: 特爾胡塔文

en: Transport and Map Symbols
zh_TW: 運輸與地圖符號

en: Ugaritic
zh_TW: 烏加列文

en: Unicode Block
zh_TW: 萬國碼區段

en: Unicode category:
zh_TW: 萬國碼分類：

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_TW: 認同的加拿大原住民音節

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
zh_TW: 認同的加拿大原住民音節擴展

en: Unknown character, unable to identify.
zh_TW: 字元無法識別。

en: Vai
zh_TW: 瓦伊文

en: Variation Selectors
zh_TW: 字型變換選取器

en: Variation Selectors Supplement
zh_TW: 字型變換選取器補充

en: Various Useful Representations
zh_TW: 其它表示方式

en: Vedic Extensions
zh_TW: 吠陀梵文

en: Vertical Forms
zh_TW: 直式標點

en: Warang Citi
zh_TW: 瓦蘭齊地文

en: XML decimal entity:
zh_TW: XML 十進制實體參引：

en: Yi
zh_TW: 彝文

en: Yi Radicals
zh_TW: 彝文部首

en: Yi Syllables
zh_TW: 彝文音節

en: Yijing Hexagram Symbols
zh_TW: 易經六十四卦

en: You should have received a copy of the GNU General Public License along with Gucharmap; if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02110-1301  USA
zh_TW: 您應已收到附隨於本程式的 GNU 通用公共授權的副本；如無，請寫信至：the Free Software Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02110-1301  USA

en: Zoom _In
zh_TW: 拉近(_I)

en: Zoom _Out
zh_TW: 拉遠(_O)

en: [STRING…]
zh_TW: [字串…]

en: [not a printable character]
zh_TW: [不是可以列印的字元]

en: _About
zh_TW: 關於(_A)

en: _Close
zh_TW: 關閉(_C)

en: _Close Window
zh_TW: 關閉視窗(_C)

en: _Contents
zh_TW: 內容(_C)

en: _File
zh_TW: 檔案(_F)

en: _Find
zh_TW: 尋找(_F)

en: _Go
zh_TW: 前往(_G)

en: _Help
zh_TW: 求助(_H)

en: _Next
zh_TW: 下一個(_N)

en: _Next Character
zh_TW: 下一個字元(_N)

en: _Normal Size
zh_TW: 正常大小(_N)

en: _Previous
zh_TW: 上一個(_P)

en: _Previous Character
zh_TW: 上一個字元(_P)

en: _Print
zh_TW: 列印(_P)

en: _Search
zh_TW: 搜尋(_S)

en: _Search:
zh_TW: 搜尋(_S)：

en: _Text to copy:
zh_TW: 準備複製的文字(_T)：

en: _View
zh_TW: 檢視(_V)

en: font;unicode;
zh_TW: font;unicode;字型;萬國碼;
